2.cat.17 L’Escola mallorquina. El pi de Formentor de M. Costa i Llobera

L’arbre és el motiu triat pel poeta, és una imatge que comunica bellesa amb una clara ressonància clàssica. Per a Miquel Costa i Llobera el pi es converteix en una presència humanitzada que proclama un missatge d’afirmació vital i crida espiritual.

Activitats per al dijous, 12/02/15

0. Informa’t de les dades fonamentals de Costa i Llobera i fes-ne un resum que t’ajudi a contextualitzar el poema

1.Llegeix El pi de Formentor complet i fes les activitats de comprensió.

2. Fes la mètrica completa de la 1a estrofa i treu-ne alguna conclusió (ha escrit per intuïció, està molt elaborat…).

3. Fes una selecció dels 2 camps semàntics que més destaquen i que s’interrelació. Creus que de la unió en sortiria el tema?

4. Quines figures retòriques semàntiques utilitza Costa i Llobera per descriure les qualitats del pi?

5. Quina figura utilitza cada vegada que repeteix la parula “arbre”.Per què ho fa?

6. Què representa per al poeta el pi? Podria ser el símbol d’alguna cosa que desitja molt?

7. Per què podem considerar Costa i llobera mestre de l’Escola Mallorquina?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: