1.cat.8 El món sobre rodes (3 i 4): Europa, estiu 2007, Japó, Nadal 2007, i altres afegits.

A. Mentre llegeixes    Exercicis de comprensió (per corregir el …………):    

    1. Aquest pic, les preguntes referides a la història les heu d’elaborar vosaltres, en parelles. N’ heu de preparar 25 preguntes i ferem una petita competició entre companys de classe.

B. En acabar de llegir

     2. Teoria del felicisme.  Quan l’ Albert va acabar el batxillerat –que va anar combinant amb els seus viatges- i va aprovar la selectivitat, es va matricular a la facultat de Filosofia. Aquesta elecció no ens ha d’estranyar si tenim en compte l’última part d’El món sobre rodes. Els dos primers apartats, la introducció sense títol (pàg. 183) i “Com veig el món”, tenen forma de assaig.

    •   Cercau informació sobre el gènere assaig i, en concret, determinau aquests aspectes: definició del terme i estructura.

Tot i que les reflexions que fa l’Albert Casals sobre la felicitat surten sobretot de la seva visió del món i de les seves experiències personals, també s’hi poden trobar uns referents filosòfics. El primer és un llibre que va tenir una gran influència en els anys 60 i 70 del segle XX: La por a la llibertat (1941), d’Erich Fromm. I el segon, La conquesta de la felicitat (1930), de Bertrand RussellCercau informació sobre aquests dos filòsofs i les obres esmentades.

    • Per què creieu que els humans podem tenir por de la llibertat?
    • Per què creieu que un viatger sovint es converteix en escriptor?
    • Indicau en el text, de les pàgines 183-185, els fragments en què Albert Casals s’adreça directament al lector o lectora.
    • Dels pensaments sobre la seva pròpia existència que apareixen a les pàgs esmentades, triau els tres que us semblin més interessants.
    • Quin és, segns l’Albert Casals, el sentit de la vida (pàg. 191)? Hi estau d’acord amb ell?
    • Llegiu a continuació aquests sis motius per ser al món dels dos quadres que teniu a contiuació.  Un cop llegits, feu el següent:
      • Classificau cada motiu segons la información dels dos cuadres (piramidal i rectangulars).
      • Dels sis, digau amb quins us identificau més i per què.
      • Digueu si creieu que hi ha altres motius més importants i formulau-los per escrit.

2.    Què en pensen els seus pares ? (pàg. 93 i seg.) Aquest text està escrit pels pares de l’ Albert Casals. Moltes persones que han llegit el llibre s’han escandalitzat d’una cosa: com pot ser que els pares d’aquesta criatura permetin que viatgi tot sol, que s’exposi a perills de tota mena, que perdi dies de classe, que no porti ni tan sols un mòbil. Ells ho justifiquen des de la fe en l’educació, que vendria a ser un procés de “transformació d’infants en adults millors que nosaltres” (pàg. 195)

  1. Si fóssiu el pare o la mare de l’ Albert, ho permetríeu als vostre fill o filla? Per què?
  2. Us atreviríeu a fer el que fa l’ Albert Casals? Per què?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: