1.cat.6 El món sobre rodes (2): Viatge per Àsia: Tailàndia, Malàisia i Singapur

A. Activitats per fer abans de la lectura

1. Informa´t sobre els tres països d’aquesta part del llibre i després omple la següent fitxa:

  • Situació geogràfica
  • Extensió i població (origen de la majoria de la població)
  • Capital
  • Llengua/llengües oficials
  • Religió
  • Moneda (equivalència amb l’euro)
  • Base de la seva economia

B. Activitats durant la lectura

2. Comprensió/deducció i obtenció d’informació. Contesta breument a les següents preguntes:

  1. Quina és la mancança d’Europa, segons l’Albert?
  2. Com aconsegueix els doblers per volar a Tailàndia i amb quina companyia vola?
  3. Què és un mite? Quins són els dos mites que hi ha sobre Tailàndia?
  4. Quina estratètegia va fer servir l’Albert per passar l’aduana?
  5. Sobre quin tema bromeja amb els seus pares el protagonista, en el correu que els escriu el 28/06/07?
  6. Per què va fer servir el 4 en ratlla?
  7. Fes un esquema sobre els tipus de gent que et facilita adreces a Tailàndia, a partir de les dades que ens dóna el protagonista.
  8. En què consistia el sistema de voluntariat de l’alberg de Phitasanulok Road??
  9. Fes un mapa conceptual de les qualitats dels tailandesos, que explica l’Albert al diari del 24/06/07.
  10. Fes una enumeració dels defectes de Bangkok?
  11. Diferències entre un turista estàndard i un viatger (ell)? Fes servir dues columnes per fer les teves anotacions.
  12. Per què compara l’illa de Phuket a una ciutat europea?
  13. Cerca informació sobre els llibres que intercanvia l’Albert? (pàg. 92) Et sembla adient el canvi?
  14. Quina seria la diferència bàsica entre Tonsai i Mallorca?
  15. De quina manera viu l’huracà?
  16. Què és un visat? Per quin país se’l treu l’ Albert? Per quins països és necessari demanar visat per viatjar-hi?
  17. De què es sorprenen els venedors del mercat de Chang Mai (Nord de Tailàndia)?
  18. Com mesura el temps l’Albert?
  19. Amb qui es retroba l’Albert a Chang Rai i per què hi va?
  20. Per què creus que els monjos budistes li recorden Holanda?
  21. Com va solucionar l’incident de l’aeroport de Bangkok quan es disposava a anar a Singapur?
  22. Què tenia d’excepcional Singapur? Creus que l’ Albert el considera el millor país visitat ?
  23. Descriu la reacció que va tenir l’ Albert davant la plaga de formigues que l’atacaren en el tren cap a Kuala Lumpur? Va ser l’única plaga amb què s’enfrontà?
  24. Què és “l’efecte abella”? Posa’n un exemple tret del llibre.
  25. A quina torre “molt alta i molt famosa” es refereix l’ Albert? (pàgs. 118-119)
  26. Quin és el principal perill de Tioman? És l’illa que més li va agradar d’aquell viatge? Per què?
  27. Què li sorprèn, a l’ Albert, i què li desagrada de la família amb què es troba a Melaka?

C. Activitats per després de la lectura a classe el mateix divendres 15/11:

3. Tria un dels següents temes i prepara’t una dissertació oral de 2-3 minuts. Has

    d’aprofitar la informació que ens dóna l’ Albert i completar-la amb informació

    treta d’Internet, de webs fiables (cada fila en preparà un):

  • Importància del joc a Tailàndia
  • Importància de la comunicació no verbal
  • Què és el budisme?
ACTIVITATS per fer en parelles per al dia 15/11/13 (3rE) i per al 18/11/13 (3rB). Cada membre del grup ha de tenir una còpia del treball que haurà de presentar, i on se li posarà la nota.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: