3.ca.19 A Mallorca durant la guerra civil de B. Rosselló-Pòrcel

Bartomeu Rosselló-Pòrcel és un poeta mallorquí que, tot i que va morir molt jove, ens va deixar una obra de gran qualitat literària. Llegiu aquest poema i feu els exercicis següents (Si voleu sentir la versió musicada del poema teniu l’enllaç més avall). 

1.Cercau  informació sobre l’autor (recordau que heu de llegir el que trobeu i heu d’escriure al quadern la informació que entengueu i que penseu que té interès per a vosaltres i els vostres companys). 

2. Cercau al diccionari totes les paraules que no entengueu i apuntau-ne el significat al quadern.

3. Transcriviu amb les vostres paraules el significat dels versos.

4. Explica amb les teves paraules la comparació que hi ha als dos darrers versos.

A Mallorca durant la guerra civil  B.Rosselló-Pòrcel

Verdegen encara aquells camps
i duren aquelles arbredes
i damunt del mateix atzur
es retallen les meves muntanyes.
Allí les pedres invoquen sempre
la pluja difícil, la pluja blava
que ve de tu, cadena clara,
serra, plaer, claror meva!
Sóc avar de la llum que em resta dins els ulls
i que em fa tremolar quan et recordo!
Ara els jardins hi són com músiques
i em torben, em fatiguen com en un tedi lent.
El cor de la tardor ja s’hi marceix,
concertat amb fumeres delicades.
I les herbes es cremen a turons
de cacera, entre somnis de setembre
i boires entintades de capvespre.

Tota la meva vida es lliga a tu,
com en la nit les flames a la fosca.

http://www.musicadepoetes.cat/app/musicadepoetes/servlet/org.uoc.lletra.musicaDePoetes.Titol?autor=197&titol=1309

Treballarem aquest post a classe

Deixa un comentari

