2.ca.13. Els verbs irregulars

Ara que ja saps  els temps verbals, farem una ullada als verbs irregulars perquè en practiquis la conjugació.

1. Digues-ho en passat perifràstic:

  • M’he afaitat/ Em……
  • No et traïen/ No et……
  • Ja ho debaten/ Ja ho……..
  • Li transmeties els missatges/ Li……….
  • Ponien pocs ous/ ……………….
  • Callaven aviat/…………………..
  • No ho aclaria/No ho………………
  • Emetien anuncis/…………………

2. Digues-ho en present d’indicatiu:

  • Va collir flors però se li van marcir.
  • En Jaume i l’Esther es desplaçaven en cotxe.
  • Va cridar fort i va esporuguir els altres..
  • Tu vas cosir botons i jo vaig sargir mitjons.
  • Jo vaig polir les fustes i ell les va pintar.
  • L’aplaudien perquè els va admetre al seu club.
  • Ells llegien i vosaltres us avorríeu.

3. Posa el primer verb en gerundi i fes els canvis que calgui:

  • Com que vius a Palma, et serà fàcil.
  • Quan interrompeu la circulació, creau problemes.
  • Com que és diumenge, no trobarà res obert.
  • Els cous amb poca aigua i no es cremaran.
  • T’asseus darrera i no veus res.
  • Si plou no podrem dinar defora.
  • Fa mal temps, no hi podrem anar

4. Omple els buits:

  • Ella (nedar)……………………….molt bé.
  • Tant de menjar no (cabre)………………… a la gelera.
  • No m’…………….(asseure) mai en aquesta butaca perquè no és còmoda.
  • Jo no (dur)………. mai els calçons arromangats.
  • Ell no (poder)…………venir avui perquè (tenir)……….molta feina i jo no ………..(saber) si podré arribar puntual.
  • L’aigua……………(bullir) a 100º.
  • Ells (recollir)………….. abans que soni el timbre.
  • Na Margalida (presumir)……………..molt perquè estrena un abric.
  • Si no et (cosir) …………aquest botó, el perdràs.
  • Jo no (venir)………….cada dia, només el diumenge.
  • Ahir duia un vestit que no  li (lluir)…………… gens
  • La llum de la lluna es (reflectir)……………..al riu.
  • Enguany no ens han (permetre)……………anar de viatge.
  • La televisió ha (difondre)…………….la notícia.
  • Els soldats han (combatre)……………..tota la nit sense èxit.
  • Han (destruir)……………………la ciutat.
  • Han (imprimir)………. mil invitacions.
  • Na Clàudia vol que en Xisco …………….(anar) a cercar el llibre.
  • No cal que En Pere(saber)…………….. el nom de tots els països del món.
  • Si ell hi (veure) ………….. bé no hauria de dur ulleres.

Per a divendres 25 de gener

 

Deixa un comentari

