1.ca.8 HE TRET UN DEU A L’EXAMEN DE CATALÀ

1.ca.8  HE TRET UN DEU A L’EXAMEN DE CATALÀ.

Els alumnes que han obtingut un10 a l’examen de català, estan exempts de llegir aquest comentari. Els altres, el poden llegir complet, o només el primer paràgraf, amb el qual estaran d’acord.

Ja sabem els principals motius pels quals no he obtingut un 10, la nota màxima. És que el professor em té mania, que l’examen era molt difícil, que no he tengut temps, que feia calor, que no veia bé la pissarra electrònica, que hi ha hagut canvi de conseller d’Educació, que l’aire condicionat estava massa fort,  que el timbre va sonar més prest aquell dia, que me picava el clatell, que…

També podem posar altres excuses. Per exemple,  abans de contestar, he d’entendre bé cada pregunta, i saber exactament què em demanen.

No m’he d’inventar significats de paraules a l’exercici de vocabulari, perquè és poc probable que endevini. Vegem alguns exemples de creativitat semàntica:

CELOBERT: és quan no hi ha niguls

BRESSOLAR: manera vulgar de dir “veure”. // Camp sembrat d’hortalisses.

ESPIELL: finestra d’un ascensor.

SINGLOT: és quan fas hip!, hip!, hip!

 Tampoc no he de posar definicions com aquestes: “morfologia és la ciència que ho estudia tot”, o “La sintaxi estudia les sintaxis”.

Altres vegades he escrit molt, però he deixat les idees fonamentals i només he parlat de temes secundaris, sense importància.

He de demanar ajuda a Daniel J. Zurita perquè m’ajudi a ordenar paraules alfabèticament. Ell és l’únic alumne de la classe que ha fet bé les tres sèries de paraules. Fins i tot és l’únic que sap que “col·lapse” va abans que “collar” en el diccionari. Per tant és l’únic que sap que la lletra “p” és anterior a la lletra “r” a l’alfabet.

Si jo he contestat amb una sola paraula quan em demanen que expliqui tot un tema que hem estudiat, és perquè tenc una gran capacitat de resum, i saber resumir també és tota una virtut, o no?

Finalment, crec que el professor no acaba d’entendre bé el meu estil literari d’expressió escrita, i per això no m’ha puntuat suficientment alt. O tal vegada la redacció l’hauria d’haver meditat més  i repassar-la abans d’entregar.

Sé que també hi ha altres motius pels quals no he tret un deu, però en aquest moment no els puc recordar bé. La memòria em comença a fallar, especialment a l’hora de fer un examen. Deu ser cosa de l’edat.

Però estic segur/a de que la propera vegada tendré millor nota.

Ànim!

Arxivat a català. Etiquetes: . 2 Comments »

2 Respostes to “1.ca.8 HE TRET UN DEU A L’EXAMEN DE CATALÀ”

  1. vectet Says:

    i les altres preguntes?

  2. david Says:

    Si feim la repetició ens pujarà punts?


Deixa un comentari

